קופירייטינג לאתרים

קופירייטינג הוא מושג מתחום הפרסום המתייחס לצוות המוחות העומד מאחורי רעיון המוביל קמפיין פרסומי כלשהו. המושג עצמו מרמז על כך שמדובר בעבודה שעיקרה כתיבה, אך קופירייטינג כולל בפועל גם חלק משלבי הרעיונאות העומדים בבסיסו של פרסום או שיווק של מוצר כלשהו. קופירייטרים הם אלה הממציאים את הסיסמאות המוכרות לנו היטב מן הפרסומות ברדיו ובטלוויזיה, אותן סיסמאות שקל לקלוט ולזכור והן חודרות לזיכרון של הצופים ויחד איתן גם המוצר שאותו מוכרת הפרסומת.

כיום, תחום השיווק השתנה מאוד וחלק גדול ממנו נעשה באינטרנט באתרים של חברות או של מותגים. התחרות על תשומת ליבו של הגולש באינטרנט היא גדולה וכמות המסרים השיווקיים גדלה פלאים. על מנת שאתר אינטרנט יהיה ייחודי ולא ייבלע בין המוני האתרים האחרים הקיימים בתחומו, ישנו צורך לפתח שפה שיווקית ייחודית, שבאה לידי ביטוי לא רק בכתיבה עצמה אלא גם בצורה החיצונית של האתר, כלומר בעיצוב שלו. באתר המתוכנן היטב מבחינה שיווקית, התוכן והעיצוב יהוו מכלול שיווקי אחד שנבחר בקפידה על מנת לצוד את תשומת הלב של הגולשים ולהפוך אותם ללקוחות של החברה.

קופירייטינג באתר אינטרנט

אז מה כולל הקופירייטינג בתוך האתר? ישנם כמה דברים עיקריים:

  • כותרות מפתות – הכותרת של עמוד אינטרנט היא אחד אלמנט הבולט ביותר בראש הטקסט. כותרת טובה יכולה בהחלט לפתות את הגולש להתחיל בקריאת המאמר ולתת לו הזדמנות. לאחר שהחל את הקריאה, חצי מהעבודה כבר נעשתה. כותרת טובה היא מצד אחד אינפורמטיבית, ומצד שני מרומזת ומעורפלת, ומטרתה ליצור סקרנות אצל הקורא לגבי התוכן וגם לגבי המוצר של העסק.
  • תוכן שיווקי משוכלל – מחקרים מראים כי הגולש מחליט לאחר 3 שניות האם להישאר באתר או לברוח ממנו. לאחר שהוא קרא את הכותרת והחל לקרוא את התוכן, תחילת הטקסט צריכה להיות מאוד מפתה ומושכת לקריאה, כדי שהגולש יחליט להמשיך ולקרוא.
  • עיצוב שיווקי – קופירייטינג נותן לאתר איזשהו רעיון שסביבו מפתחים את האתר. הרעיון הזה קשור למותג או למוצר של העסק והוא בא לידי ביטוי באתר גם בתוכן וגם בעיצוב מפתה ומזמין, הקשור רעיונית לרעיון המרכזי. הקופירייטר עובד פעמים רבות עם ארט דירקטור או עם מעצבי אתרים, הנותנים לרעיון של הקופירייטר את הלבוש הגשמי שלו.
  • סלוגן וסיסמאות שיווקיות – הסלוגן הוא מעיין סיסמה או כמה מילים שמלוות את שם העסק בכל האתר וגם מחוצה לו. לסלוגן ישנה חשיבות רבה ביצירת התדמית  של החברה ולכן חברות רבות מעדיפות שקופירייטרים מקצועיים יכתבו עבורן את הסלוגן.
  • נושאים לכתיבה – אתרי אינטרנט צריכים להיות מעניינים. זה בהחלט חשוב שהאתר יהיה מלא בתוכן, אבל חשוב מאוד שהתוכן יהיה מפתה לקריאה ושהגולשים באמת יקראו אותו. לאור זאת, קופירייטינג לאתרים מתחיל כבר מרמת ההחלטה על מה לכתוב, אילו תכנים יופיעו באתר ואילו לא ואיך לרתק את הקוראים ולגרום להם לשוב פעם אחר פעם אל האתר ולקרוא בו.

רוב האתרים כיום עדיין לא משתמשים בשירותי קופירייטינג, בעיקר מתוך מחשבה כי זוהי הוצאה כספית גדולה, וכי הגולשים יגיעו לאתר גם ללא עבודה של קופירייטר מקצועי. אולם חשיבה כזו מובילה פעמים רבות לטעות שיווקית, כיוון שהגולשים אכן מגיעים לאתר (באמצעות גוגל או פרסום באתרים אחרים), אך אם הוא איננו מבריק מבחינה רעיונית ושיווקית, החברה עלולה להפסיד הרבה מאותם גולשים לטובת המתחרים, שכבר השכילו לשדרג את האתר ולהעשיר אותו בתוכן שיווקי שנכתב על ידי טובי הקופירייטרים בארץ.

  • Categories

    • אין קטגוריות
  • Archives

  • Meta