ניהול תדמית ברשת

מיתוג שלילי של חברת הוט - אתר "אני שונא את הוט" (לחץ להגדלה)

מיתוג שלילי של חברת הוט - אתר "אני שונא את הוט" (לחץ להגדלה)

לפני מספר שנים ערך נשיא ארה"ב ברק אובמה שיחה עם תלמידי תיכון אמריקנים. בשיחה, התריע אובמה בפני התלמידים מפני הסכנה של פרסום סרטונים ביוטיוב. הסרטונים אולי מצחיקים אתכם עכשיו, אמר להם הנשיא, אך הם ילוו אתכם כל חייכם. מודעות נמוכה לדרך בה רשת האינטרנט פועלת, יחד עם הקלות הרבה והמגוון העצום של דרכים להעלאת תוכן מקורי לרשת, הובילו לעלייה חדה מאוד בתוכן גולשים באתרים רבים. לעתים התוצאה היא העלאה של חומרים אישיים רבים לרשת, מבלי לחשוב על הקושי שייתכן במידה ונרצה להסירם בעתיד. אך גם אם אנו מקפידים לא להעלות מידע בעייתי על עצמנו, תמיד קיימת הסכנה כי מתחרים או אויבים שלנו יעשו זאת עבורנו. וגם ללא מתחרים או אויבים, שמנו ותדמיתנו עשויים להיפגע כתוצאה מפרסום פסקי דין, כתבות בעיתונות ועוד. מסיבה זו, ניהול תדמית ברשת אינה רק פרקטיקה עסקית אלא ידע כללי חיוני של ממש בעידן בו אנו חיים.

קל לפרסם, קשה להסיר – הקושי בהסרת מידע שלילי מהרשת

המקרה של חברת 'הוט' הוא מקרה מבחן מצויין לעוצמה של תוכן גולשים ברשת. אתר בשם: "אני שונא את הוט" עלה לרשת והפך לבית הרשמי של לקוחות החברה בעבר ובהווה החשים מנוצלים ומרומים על ידה. האתר, בשל הפופולריות הרבה שלו, מדורג בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש בביטוי "הוט". כמו כן, מערכת ההצעות האוטומטיות של גוגל תשמח להשלים את החיפוש "אני שונא את" למשפט "אני שונא את הוט". מדובר, עבור חברת הכבלים הגדולה, בנזק תדמיתי גדול ומשמעותי שאינה יכולה להתמודד עמו באמצעים משפטיים ואחרים. החברה עשויה לנסות לבצע ניהול תדמית ברשת ולדחוק את אתר הלקוחות הממורמרים לעמודים הבאים בתוצאות החיפוש בניסיון להגן על שמה.

האם חתמתם פעם על עצומה? עד לפני זמן לא רב נסרקו שמות החותמים בחלק מאתרי העצומות הגדולים וחיפוש פשוט של שם של אדם היה עשוי לחשוף את העצומות עליו הוא חתום. וכיצד ניתן להסיר את השם שלנו מעצומה שחתמנו עליה בשנת 2002? מטוקבק שפירסמנו ב-YNET לפני שנים רבות? מה ניתן לעשות אם איננו רוצים שהמעסיק הבא שלנו ימצא את דיעותינו ותחומי העניין שלנו בחיפוש פשוט בגוגל?

הסרת המידע השלילי

הסרת המידע השלילי מתחלקת לשני חלקים: הסרת מידע דרך פנייה לבעל המידע, והסרת תוצאה ממנוע החיפוש על ידי פנייה לגוגל. שתי השיטות לא תמיד ישימות ולא תמיד אפשריות, כמו למשל במקרה של הוט בו המידע השלילי הוא גם אתר עצמאי שלא מעוניין להסיר את התוכן, וגם אתר פופולרי ופעיל שאינו מפר אף חוק. עם זאת, ניתן לפנות לעורכי אתר (במקרים של פורומים כמו תפוז – למנהלי פורומים) בבקשה להסיר מידע פוגעני או מידע החושף את שמנו. ההחלטה אם להסיר או להשאיר את המידע עלינו עשויה להתקבל או להידחות בהתאם לאופי המידע הזה, לעמידה בעקרונות משפטיים כמו הזכות לשם טוב וחופש הביטוי, וכן הלאה. לאחר זמן קצר יחסית מרגע הסרת המידע מאתר אינטרנט הוא יחדל להופיע בתוצאות של מנוע החיפוש. בקשה להסרת תוצאה מגוגל אורכת זמן רב הרבה יותר, שכן החברה מקבלת אינספור פניות בתחום זה, וכן תלויה בצדקת הפנייה ובסיבות להסרת התוכן.

בניית תדמית חיובית ברשת

שיטה נוספת להסרת תוצאות שליליות היא דחיקתן מטה בתוצאות החיפוש על ידי ניהול תדמית חיובית ברשת. אם עץ נופל בעמוד הראשון של התוצאות, רבים ידעו זאת, אך אם הוא נופל בעמוד החמישי והשישי סביר להניח ששמנו הטוב יהיה מוגן. ישנן דרכים רבות לפרסום מידע חיובי עלינו או על המותג העסקי שלנו, כגון העלאת סרטונים ליוטיוב תחת שמנו, כתיבה בפורום ידוע תחת שמנו או שם המותג שלנו, ובאופן כללי הכנסת מידע למקומות רבים ושונים ברשת ולדאוג כי מידע זה יהיה מועיל, רלוונטי ופופולרי מספיק על מנת לדחוק מטה מידע בו איננו חפצים. ברשת פועלים מומחים לניהול תדמית האמונים על בנייה וניטור של התדמית העסקית של אנשים פרטיים ושל עסקים.

מעוניינים בייעוץ בנושא ניהול תדמית ברשת? כיתבו לנו ונשמח לסייע לכם!

  • Categories

    • אין קטגוריות
  • Archives

  • Meta