כללים מנחים בכתיבת תוכן לאתרי אינטרנט

כתיבת תוכן לאתרי אינטרנט דומה ושונה במספר דברים מסוגים שונים של כתיבה, כגון כתיבה עיתונאית, כתיבה לבלוג, וכתיבה שיווקית. בבואנו לכתוב תוכן לאתר עלינו לקחת בחשבון מספר עקרונות שמטרתם להעלות את הערך של הטקסט אותו בכוונתנו לפרסם, ובמקביל להתאים אותו למטרתנו המרכזית, שהיא קידום הטקסט והאתר במנוע החיפוש על מנת לסייע לגולשים למצוא את האתר שלנו בקלות וביעילות.

כמעט מיותר לציין את העובדה שעל הטקסטים הכתובים באתרינו להיות באיכות גבוהה, מעניינים ובעיקר מועילים לגולש. עם זאת, בעלי ומעצבי אתרים רבים מתייחסים לטקסטים באתר כאל מילים חסרות חשיבות הממלאות את המקום הריק בעיצוב העמוד, ולכן חשוב להזכיר זאת בכל מקרה. אך מלבד איכות התוכן ישנם מספר עקרונות עליהם חשוב לשמור כאשר אנו כותבים תוכן לאינטרנט, במידה ונרצה להשיג תוצאות חיוביות בדירוגים של מנוע החיפוש וכן אפקטיביות בהנעת הגולש לפעולה באתרנו – כאשר פעולה יכולה להיות רכישת מוצר, מילוי שאלון או יצירת קשר טלפוני עם העסק.

אורך הטקסט

עמודים קצרים מדי ייראו למנוע החיפוש כעמודים חסרי חשיבות, או כעמודים שאינם רלוונטיים ומועילים עבור הגולש. מנגד, עמודים ארוכים מדי ידרשו מכם השקעה גדולה יותר של זמן ומשאבים, ומבחינת הגולש הם עשויים להיראות מעייפים וטרחניים. לכן מומלץ להכניס לאתר תכנים באורך של 350-500, ולהקפיד לשמור על תוכן מעניין, קליט וקולע כדי לעודד את הגולשים להמשיך לגלוש באתר ולעשות שימוש במידע אותו אתם מספקים.

כותרות

מומלץ לעשות שימוש בכותרות וכותרות משנה. בקוד HTML ובמערכות ניהול התוכן הכותרות מכונות כותרות H1, H2, H3, או "כותרת ברמה 1", "כותרת ברמה 2" וכן הלאה כאשר H1 היא הכותרת הראשית ביותר ו-H6 היא כותרת בעלת החשיבות הנמוכה ביותר. מבחינת ערך לקורא כותרות משנה מסייעות באיתור המידע הרלוונטי ביותר בטקסט כולו. מבחינת מנוע החיפוש, כותרות וכותרות משנה מסייעות למנוע החיפוש לקבוע את נושאי הדף ואת ההיררכיה בין הנושאים השונים בעמוד.

קישורים למידע מועיל

אנו מעוניינים ליצור עמודים שייראו למנוע החיפוש כחשובים וכמועילים ביותר, אך אסור בשום אופן לשכוח כי האתר שלנו מיועד בראש ובראשונה למשתמשים בשר ודם. מסיבה זו נרצה להפוך את העמודים שלנו למועילים ושימושיים לגולש עד כמה שניתן. דרך מצויינת לעשות זאת היא להפנות את הגולש למידע נוסף או למידע מוסמך בנושאים הנדונים בעמוד. מומלץ לכלול בטקסטים שלנו קישורים למקורות מידע מוסמכים כגון אתרים של משרדי ממשלה, עיתוני רשת גדולים ואף ויקיפדיה. חשוב עם זאת להקפיד ולהגדיר את הקישורים כך שייפתחו בחלון חדש, על מנת למנוע מהגולש לעזוב את הדף באתרנו מבלי לשים לב.

לפתות את הגולש להישאר בעמוד

אחת המטרות שלנו תהיה להשאיר את הגולש בעמודים שלנו למשך זמן ארוך ככל הניתן, ולעודד אותו לגלוש באתר ולחפש בו מידע נוסף. זאת מכיוון שמנועי החיפוש מנסים כיום למדוד את התנהגות הגולשים והם עלולים לדרג את אתרנו לפי התנהגות זו כאשר הגולש משתמש בשירותיה של גוגל או כאשר אנחנו נבחר להשתמש בשירות כמו Google Webmaster Tools על מנת לנטר את התנהגות הגולשים באתר. מסיבה זו, מקדמי אתרים ממליצים לכלול בעמוד אלמנטים אשר ימשכו את תשומת הלב של הגולש למשך זמן ארוך ככל הניתן, במקביל להקפדה על מראה מקצועי, הגון ומושך לאתרנו.

מחשבונים, שאלונים וטפסים, סרטוני יוטיוב וגלריות תמונות הן דרכים מצויינות למשוך את תשומת הלב של הגולש ולמנוע ממנו לדלג לעמוד אחר או לחזור לתוצאות במנוע החיפוש.

  • Categories

    • אין קטגוריות
  • Archives

  • Meta