כתיבת תוכן וקידום אתרים

יזמים ובעלי עסקים מעוניינים בנוכחות ברשת האינטרנט על מנת לקדם את העסק ולהגדיל את הרווחים שלהם. עם זאת, רבים אינם מבינים שנוכחות ברשת לבדה אינה משפרת בהכרח את השורה התחתונה, ולעתים כסף רב המושקע בפיתוח ובנייה של אתר אינטרנט מעוצב המושך את העין עלול לרדת לטמיון בהעדר מאמצי שיווק וקידום. בדומה לחנות הנמצאת ברחוב צדדי, אתר אינטרנט שלא יקודם וישווק בצורה אפקטיבית יהיה ריק מלקוחות פוטנציאליים והרחק מעינו ותשומת ליבו של גולש האינטרנט הממוצע.

כאשר אנו מדברים על שיווק באינטרנט, ניתן לחלק את התחום לשניים:

  • פרסום, רכישת מדיה ומודעות טקסט – שיווק באמצעות קמפיינים ורכישת מודעות שמטרתן למשוך גולשים לאתר
  • קידום אתרים אורגני – מטרתו שיפור הדירוג של האתר בעיני מנועי החיפוש ובכך לזכות בתנועה ממנועי החיפוש

שני ההיבטים חשובים מאוד לבעלי עסקים, ולכל אחד מהם יתרונות וחסרונות משלו. רכישת מודעות היא דבר יקר יחסית, ומוגבל בזמן, אך היא מבטיחה זרם קבוע של גולשים בהתאם לסכום הכסף שאותו נשקיע. קידום אתרים היא השקעה לטווח ארוך אך ההצלחה אינה מובטחת וקשה לראות את התוצאות באופן מיידי. בעל עסק נבון יידע לשלב בין שני אפיקים אלה על מנת להשיג את התוצאות הטובות ביותר עבור העסק שלו.

כיצד מסייע התוכן בקידום האתר?

מנועי החיפוש סורקים את רשת האינטרנט ועושים שימוש באלגוריתמים סבוכים על מנת לקבוע אילו אתרים יוצגו בתוצאות החיפוש של הביטויים אותם מחפשים הגולשים. מנועי החיפוש או למעשה – גוגל בוחנים את התוכן המופיע בכל אתר על מנת לקבוע במה האתר, וכל דף בו, עוסקים. המטרה של מנוע החיפוש היא להציג לגולש את התוצאות הרלוונטיות והשימושיות ביותר, ולכן יוצגו בדרך כלל האתרים בעלי התוכן העשיר, האיכותי והמועיל ביותר ברשת. כמו כן, כאשר משתמשים מחפשים ביטויים ארוכים ומורכבים מנוע החיפוש ייטה להעדיף מופעים רלוונטים של אותם הביטויים.

מסיבה זו מאמרי תוכן איכותי מסייעים מאוד בקידום האתר והעלאת קרנו בעיני מנוע החיפוש. אתר המכיל מידע רב ומועיל לא רק נתפש כטוב יותר, אלא גם "קולע" לביטויים רבים שאותם אנשים עשויים לחפש.

ערך אמיתי לגולש

כיום, מנועי החיפוש מתוחכמים מאוד ויודעים לבצע ניתוחים מורכבים מאוד בטקסטים שהם סורקים על מנת לקבוע האם מדובר במידע שימושי ומועיל. לא מספיק להכניס רשימת מילים אקראיות בתקווה לקלוע לחיפושים של גולשים, אלא להיפך: חובה לכלול באתר תוכן אמיתי, מקורי, מועיל ומעניין, תוכן שיסייע לגולש וגם ישאיר אותו באתר. ערך אמיתי שכזה יסייע מאוד בשיפור המכירות והשורה התחתונה של העסק, אם על ידי שכנוע הקורא לרכוש מוצר, או על ידי הגברת האמינות הנתפשת של המוצר בעיניו.

כך בעצם משיגים מספר מטרות בו זמנית על ידי שימוש בתוכן כתוב: שיפור התוצאות במנוע החיפוש, מתן ערך מוסף לגולש, ושיפור כללי של המותג המסחרי.

מנועי החיפוש יודעים לנתח את התנהגות הגולשים באתר – ובכך להעריך האם הגולש מצא את מבוקשו באתר והאם כדאי להציג את האתר בתוצאות גם לגולש הבא שיבצע את אותו החיפוש.

האם אפשר לעשות זאת לבד?

על פניו נראה שהתשובה לשאלה זו היא כן, אך למעשה כתיבת תוכן לאתרי אינטרנט התפתחה עם השנים וכיום היא מקצוע לכל דבר. ישנם עקרונות רבים עליהם עלינו להקפיד כשאנו כותבים טקסטים לפרסום ברשת, במידה ונהיה מעוניינים כי הטקסטים האלה יהיו אפקטיביים עבור קידום האתר. מסיבה זו מומלץ לפנות לחברות המתמחות בתחום, או לכותבים מקצועיים המתמחים בתחום אליו משתייך העסק. היות והשקעה בתוכן היא נמוכה בהרבה מההשקעה בניהול קמפיינים של פרסום, וכן משיגה תוצאות לטווח ארוך יותר, מומלץ לא להתפשר ולדאוג כי באתר יופיע התוכן הטוב ביותר שניתן, שהמאמרים יהיו ארוכים ומקיפים, שהטקסטים יהיו כתובים באיכות גבוהה וללא שגיאות, ואף ערוכים היטב ומותאמים לדרישות של מנוע החיפוש.

זקוקים לתוכן איכותי? פנו אלינו עכשיו

  • Categories

    • אין קטגוריות
  • Archives

  • Meta