כתיבה שיווקית

עסקים רבים בישראל ובעולם מוכרים היום את המוצרים שלהם לא רק בחנויות או מדלת לדלת כמו פעם, אלא באמצעות אתרי אינטרנט שהוקמו למטרה שיווקית זו או אחרת. כיום כמעט לכל עסק יש אתר שבו מפורטים המוצרים של החברה, תחומי העיסוק, הניסיון והמוניטין. מתוך כל המידע הזה, אמור הגולש המגיע במקרה לאתר, להבין כי דווקא מחברה זו הוא רוצה לקנות. אבל איך עושים את זה? התשובה לכך היא תוכן שיווקי שהמטרה שלו היא לתפוס את תשומת הלב של הקורא כבר בשניות הראשונות של הקריאה, ולאחר מכן לשכנע אותו שהוא הגיע בדיוק למקום הנכון.

מטרות הכתיבה השיווקית

כשכותבים טקסט שיווקי לאתר אינטרנט למטרות רווח, יש לתוכן תפקידים ומטרות מוגדרות. המטרה הסופית היא כמובן למכור מוצר או שירות כלשהו, אבל בדרך לשם, על התוכן להיות משכנע ולעשות את עבודת ההכנה לקראת המכירה עצמה. מטרות התוכן השיווקי הן:

  • להסביר – ראשית התוכן חייב להסביר ללקוח הפוטנציאלי בצורה ברורה וחד משמעית לאן הוא הגיע, מה החברה עושה, מה היא מוכרת ולמה זה כדאי לו. בכתיבה שיווקית איכותית ישנם טריקים שונים איך להסביר את הדברים בדרך הנכונה שתיגע לליבו של הקורא ותגרום לו להבין את המסרים השיווקיים של החברה.
  • ליצור תדמית – כל חברה או עסק רוצים לעצמם תדמית כלשהי, אשר תלווה אותם לאורך כל השרך השיווקית שלהם ותעזור להם למכור. הכותב של התוכן השיווקי לוקח כל זאת בחשבון ומתאים את סגנון הכתיבה, המשלב, המילים והמשפטים את התדמית הרצויה. למשל סוכן ביטוח עשוי לרצות ליצור תדמית של רצינות ואמינות, ולחלופין חברת ליצנות תרצה תדמית שובבה יותר.
  • ליצור אמון – קנייה, ובמיוחד דרך אתר אינטרנט וללא מפגש אישי, מבוססת על האמון שהלקוח נותן באתר ובחברה העומדת מאחוריו. כדי ליצור אמון בכתיבה שיווקית, משתמשים בשיטות שונות כמו לדוגמה – להדגיש ניסיון של שנים רבות, להצביע על לקוחות מרוצים (אם יש ביניהם חברות ידועות, מה טוב), שמים דגש על שיטות שנחקרו והוכחו כמועילות ועוד.
  • לשכנע – לעיתים רבות, הגולש שהגיע לאתר מסוים, איננו בטוח מה בדיוק הוא רוצה לקנות, ואם בכלל הוא יקנה משהו. לטקסט השיווקי יש כוח רב כיוון שהוא יכול לעשות את כל עבודת השכנוע ולגרום ללקוח הפוטנציאלי להגיע להחלטה לרכוש את המוצר או השירות. תורת השכנוע היא מורכבת מאוד, והיא כוללת אלמנטים הלקוחים מן הפסיכולוגיה של הצרכן. כדי לשכנע, הכותב צריך לקחת בחשבון את הכאבים של הלקוח הקשורים למוצר, ולהתייחס אליהם בכתיבה, תוך כך שהוא מסביר לקורא איך קניית המוצר תפתור את הבעיה הכי גדולה שלו.
  • לגרום רצון עז לקנות – מעבר לשכנוע עצמו, כתיבה שיווקית מקצועית יכולה לגרום לקורא רצון עז לרכוש את המוצר. עושים זאת על ידי כך שגורמים לו להאמין שאם הוא לא ירכוש הוא יפסיד ויישאר מאחור בעוד כל חבריו, או המתחרים שלו ירוויחו על חשבונו.

חברה לכתיבה שיווקית

בעלי אתרים רבים מזניחים את הכתיבה באתר. נראה להם כי עיצוב מרהיב או טכנולוגיה מרשימה באתר יחפו על תוכן רדוד או לא מספק. בחלק גדול מהמקרים, השגיאה הזו נעשית עקב כך שלאותם בעלי אתרים אין זמן או חשק להתעסק עם כתיבת תוכן, או שהם מרגישים שחסר להם הכישרון שצריך כדי לכתוב תוכן שיווקי. לשם כך עומדות לשירותם חברות תוכן המציעות כתיבה שיווקית בכל נושא. חברות אלה מעסיקות כותבים מוכשרים ובעלי הכשרה וניסיון בכתיבה שיווקית, שיודעים להפוך את התוכן באתר ממשעמם למוכר.

  • Categories

    • אין קטגוריות
  • Archives

  • Meta