אתרי מאמרים

ישנם סוגים רבים של אתרי אינטרנט: פורטלי תוכן, פורומים, רשתות חברתיות, חנויות וירטואליות, אתרים עסקיים, לוחות מודעות וכן הלאה. סוג נוסף של אתרים, שאינו זוכה בדרך כלל לתשומת לב מחוץ לקהילת קידום האתרים, הוא אתרי מאמרים. אתרי מאמרים משמשים כפלטפורמות או אכסניות בהן כותבים יכולים לפרסם ללא תשלום וללא מאמץ מאמרים פרי עטם.

מדוע ישנם אתרי מאמרים?

הסיבה שישנם עשרות (ואולי אף מאות) אתרי מאמרים בעברית היא כי יש לכך דרישה מצד קבוצות שונות ובעלי מקצועות שונים הזקוקים להם למטרות שונות ומשונות. בעלי מקצועות חופשיים, כגון עורכי דין, רואי חשבון, מגשרים ויועצים, הזקוקים לפלטפורמה לפרסום שמם וכישוריהם המקצועיים עושים שימוש באתרי מאמרים כדי לפרסם תכנים ברשת וניהול יחסי ציבור. תלמידי תיכון וסטודנטים יכולים להשתמש באתרי מאמרים כדי לחלוק חומרים לימודיים מקוריים בנושאי הלימוד. הקבוצה השלישית והעיקרית שעושה שימוש באתרי מאמרים היא מקדמי אתרים, אשר עושים שימוש באפשרות ליצירת קישורים מתוך הטקסט ומתחתיו כדי לבנות קישורים עבור האתרים אותם הם מקדמים. להבדיל ממדריכים (directories) בהם ניתן לפרסם קישורים לאתרים, באתרי מאמרים מצופה מהמשתמש להזין תוכן מקורי באורך מספק לאתר ולא רק תיאור קצר ושיווקי של תוכנו ואופיו של האתר אליו מקשרים. אחת הסיבות לכך שמקדמי האתרים הפכו לגורם בעל הנוכחות הרבה ביותר באתרים אלה היא התפחות הטכנולוגיה ברשת שמאפשרת כיום לכל אדם לפתוח אתר משל עצמו בחינם ותוך מספר דקות, ומייתרת את הצורך בפלטפורמה ציבורית לפרסום מאמרים.

אתרי מאמרים פופולריים

Articles.co.il

Academics.co.il

Printa.co.il

Writers.co.il

Publisher.co.il

התועלת של אתרי מאמרים למקדמי אתרים

היכולת לשתול קישורים בתוך הטקסטים המתפרסמים באתר, הובילה להתמלאות האתרים בעשרות אלפי דפי תוכן – ירוד בדרך כלל – המהווים תירוץ או צידוק לפרסום קישורים במילות מפתח אסטרטגיות לאתרים אותם מקדמים בניסיון לבנות פרופיל קישורים נרחב ככל הניתן. העובדה שישנם עשרות אתרי מאמרים לשימוש חופשי מאפשרת למקדמי אתרים ליצור קישורים לאתרים שלהם מכתובות רבות ושונות ברשת ועל ידי כך לשפר את דירוגם במנוע החיפוש. ישנם אתרים פופולריים בישראל שאסטרטגיית הקידום שלהם מתבבסת בעיקר על פרקטיקה זו, ולאתרים אלה יכולים להיות במקרים מסויימים אלפי קישורים המגיעים כולם מאתרים מסוג זה.

עם הזמן זכו אתרים מסוג זה לכינוי "חוות תוכן" (Content Farms) מכיוון שהם מהווים כר גידול לערימות הולכות וגדלות של חומר כתוב בעל ערך מועט, אם בכלל, בדומה למערכות של פורומים המותקנות במיוחד עבור שתילת טקסטים וקישורים פרסומיים למטרת בניית קישורים אשר נחשבות כבר לא מעט שנים לאמצעי קידום בלתי יעילים ואף מזיקים.

ואז הגיעה פנדה ואכלה את כולם

ענקית החיפוש גוגל הבחינה בשנים האחרונות בעלייה הגדולה במספר האתרים מסוג זה, כאשר מספר אתרי אינטרנט מובילים בארה"ב החלו לפרסם מאמרים על כך שתוצאות החיפוש של גוגל כבר אינן מועילות כבעבר. בהיותה חברה שמטרתה להגיש למחפשי מידע את התוצאות האיכותיות ביותר, גוגל החלה לבצע שינויים במנוע החיפוש אשר יאתרו אתרים המכילים כמות גבוהה של דפים המכילים תוכן לא איכותי וידאגו להרחיק אותם מהתוצאות של מנוע החיפוש. לאחרונה נכנס לתוקפו שינוי נוסף אשר הוריד גם את הערך של קישורים מאתרי מאמרים, וכתוצאה מכך מקדמי אתרים שביססו את אסטרטגיית הקידום שלהם על אלפי קישורים מאתרי מאמרים ספגו נזקים קשים לאתרים אותם קידמו בשיטה זו. שינויים שכבר נכנסו לתוקפם במנוע החיפוש באנגלית ייכנסו לשימוש גם במנוע החיפוש בעברית בזמן הקרוב ויחמירו עוד יותר את רף האיכות שקבעה גוגל לטקסטים ולאתרים, בניסיון לשפר את תוצאות החיפוש ולסנן החוצה מאמצי שיווק בוטים דומים.

אתרי תוכן גולשים

סוג נוסף של אתרים בהם גולשים מפרסמים מאמרים, שאינו נופל תחת הקטגוריה "אתרי מאמרים", הוא אתרי חדשות הגולשים אשר החלו לצבור תאוצה בארץ ובעולם. אתרים כגון mysay ו-scoop מנסים להציב אלטרנטיבה לפורטלי התוכן הגדולים כמו ynet ו-walla על ידי מתן האפשרות לכל גולש להפוך לכתב ולפרסם מאמרים וידיעות חדשותיות בתחומי העניין האישיים שלו. עם זאת, אתרים אלה מתקשים מאוד למצוא מודל עסקי רווחי ולכן הם מתקשים לשמור על רף איכות גבוה מבחינה עריכתית ולעתים קרובות נסגרים או מפסיקים את פעילותם.

  • Categories

    • אין קטגוריות
  • Archives

  • Meta